meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Konsthantverk

Publicerad 2012-12-04 10:59:09 i Allmänt,

I lördags passade vi, som sagt var, på att besöka konsthantverkarnas öppna ateljéer i Gustavsberg. Lika fantastiskt som förra året! Dock inga nya favoriter. Däremot köpte vi på oss en del saker som vi varit sugna på förra året men inte riktigt kände att vi kunde unna oss då.
 
Jag fullkomligt ÄLSKAR Jonas Lindholms små söta askar! Som små delikata bakverk ska de få pryda vårt nya hem;).
 
.
 
Buster fastnade direkt för Eva Göranssons vackra skålar (inte sagt att inte även jag gjorde så;) Det blev en stor och en liten, båda i vitt (men jag kunde inte hitta någon bild i vitt) Det fantastiska är att de är gjorda i stengods och är därför både ugnsfasta och går att diska i maskin!.
 
.
 
Hos Kina Björklund köpte vi ytterligare två skålar, eller fat om man så vill. Däremot hittade jag inte bilder på dem. Alla bilder är från nätet eftersom sakerna står i uppsala och vi inte hade någon kamera med oss. Men de liknar de här skålarna i stilen. Förutom att de är platta i botten med en rak kant och så är det rosor i kanten istället..
 
.
 
Det blev även två stycken vackra glas"blommor" undertecknade Susanne Allberg. Har sett dem tidigare hemma hos sambons pappa och hans fru och blev blixtförälskad. Så nu ligger de och väntar i nya huset;)
 
.
 
Så vi bestämde att det fick bli våra julklappar till varandra i år. Bättre att vi får något vi verkligen vill ha. Även om det förstör överraskningsmomentet lite..
 
Nu ska jag strax börja bege mig till jobbet genom tjockt med nysnö.
 
Ha en fantastisk dag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela