meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Syltburkar

Publicerad 2012-11-17 14:02:25 i Allmänt,

Under sensommaren och hösten har vi inte legat på latsidan. Först plockades det hjortron, sen blåbär, lingon, trattkantareller och sist rönnbär. Vi har kokt sylt och gelé och nu var det dags att snygga till burkarna inför de obligatoriska julkorgarna. (Varning: börja inte med sånt om ni inte tänker fortsätta!)
 
Eftersom vi för första gången gjort ALLT från scratch själva kändes det ofrånkomligt med snygga hattar och handskrivna etiketter;)
 
 
 
Detta lades det en hel del tid på igår och sen var Karin här och hjälpte mig med bloggen och lite annat på datorn. Fantastiskt tacksamt! Det blir ett förkläde som bevis för min uppskattning;)
 
På tal om förkläden är det så himla kul med responsen och framförallt beställningarna jag har fått på så kort tid!! Nu får jag börja hålla listor så att jag har koll på allt! (älskar listor;)
 
Idag har vi packat massor, snart klara inför första lasset som går om två veckor. Känns skönt!! Men nu blir det lite pyssel resten av dagen. Man får ju ha lite kul också;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela