meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Förändring

Publicerad 2013-04-02 11:52:36 i Allmänt,

Imorgon börjar jag på mitt nya jobb. Och jag har bestämt mig för att jag kommer älska det. Jag tror nämligen att allting ligger i inställningen. Och eftersom jag är av ganska tjurig sort, när saker inte går som jag tänkt mig, har jag bestämt mig för att bestämma mig i förväg helt enkelt:)
Läste en väldigt fin historia om en gammal man som skulle flytta in på ett hem, för ett tag sedan. Han fick knappt behålla något som var hans eget och hans nya hem var ett opersonligt, trångt litet rum. Men när han kom in genom dörren sa han "Jag älskar det!" Ingen förstod riktigt varför och undrade hur det kunde komma sig? Då sa mannen att han redan innan bestämt sig för att älska det. Han hade inställningen att älska det och då kunde inget ändra på det.
Det tycker jag är fint. Så vill jag också leva mitt liv. Vara glad över det jag har och inte gå och sukta över grannens gröna gräsmatta. (vi har betydligt mer gräsmatta än grannen, men det är poängen som räknas;) Så därför har jag bestämt mig för att jag kommer älska mitt nya jobb. Inte för att jag inte skulle göra det annars, men nu har jag maximerat mina chanser.

Och jag ser verkligen fram emot att få jobba med kaffe igen! Tillfredsställelsen i att få till en perfekt cappucino.. Trots att jag inte själv dricker kaffe. Visst är det konstigt? Jag tror att det är hantverket och kreativiteten som drar;) Och så luktar det ju så gott!

Men idag är jag ledig och har lite annat att fixa med. Anställningspapper ska skrivas, bilen ska lämnas in (suck) och sen har jag gett mig attsingens på att det ska bli en till kudde till soffan. Nu får jag skärpa mig!

Hoppas solen lyser på er med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela