meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Gröna fingrar

Publicerad 2013-04-26 17:59:42 i Allmänt,

Härom dagen när vi var ledig passade vi på att plantera i trädgården.
 
Det blev jordgubbar, hallon, vinbär, rotfrukter, sallad, gröna örter osv. Men först var vi tvungna att hämta ännu mera hästskit... Så att vi kunde fylla den sista pallkragen som var frusen sist och hålen för buskarna. Buster fick hälla i och trampa ut;)
 
 
Jag planterade jordgubbar och smultron;)
 
 
Sen planterade vi ut de små plantorna vi drivit upp i köksfönstret. (lite tidigt har vi insett nu i efterhand..)
 
 
Och jag skrev små fina "skyltar" med vad som väntas skall;) Min penna höll inte alls för vatten tydligen. Så jag kommer få göra om det. Men det var fint ungefär 5 sekunder innan Buster vattnade..
 
 
Hundarna ville förstås hjälpa till. Men de blev förvisade till en filt i solen. Kan bara tänka mig hur det blir när (om) vi faktiskt får bär på våra plantor.. De älskar att plocka bär:S
 
 
Snipp snapp snut så var den dagen slut. Och jag också kan jag meddela!!

Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2013-04-27 07:59:41

Vad mysigt!! Och söööötaste hundarna!! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela