meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

På god väg iaf;)

Publicerad 2013-04-27 12:00:00 i Allmänt,

I torsdags fick jag ett ryck med soffan. Det var väl så dags.. Jag har sån ångest över den förbaskade soffan. Känns som att den aldrig kommer bli klar.
 
Men som sagt. Vi drog av tyget på den ena sittdelen och sedan spenderade jag resten av dagen med att sy ett nytt överdrag. Fem meter tråckling för hand. Och det var den LILLA delen. Den stora är sju meter. Säger det bara. Kommer nog dröja igen tyvärr. Är inte ledig på en vecka och jag måste ha en hel dag om det ska på samma dag som det åker av. Och jag vill inte använda soffan utan tyg. Det vet jag att vi kommer göra annars.
 
Det blev iaf mycket bättre än kuddarna. Detta ser ju nästan proffsigt ut:D Men det är inte lönt att lägga upp någon bild innan det är klart. Precis som med pionlampan. Härom dagen trodde jag att jag hade tillräckligt med blommor så jag satte igång att limma. Men ack vad fel jag hade. Och ack vad mycket svårare det var än jag trott! Under tiden jag räckte mig efter nästa blomma föll den tidigare av och vid något tillfälle stod jag med blommor överallt. Men tillslut var alla på. Det var då jag upptäckte (tja i ärlighetens namn hade jag börjat inse det ganska snart) att jag behövde minst lika många till.. Långa projekt är inte min grej! Jag behöver resultat och jag behöver det snabbt!
 
Såhär kommer soffan ungefär se ut när den är klar. Den var beige innan. Nu blir den mörkgrå. Bara så att ni har någon hum liksom;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela