meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Vad är det med flyg egentligen?

Publicerad 2013-04-12 12:44:03 i Allmänt,

-Ja, som gör en (läs mig) så stressad utan anledning?
Jag vaknar i god tid, ännu tidigare än väckarklockan är ställd, och tänker att det är nog bäst att skynda sig ändå. Kommer iväg i rätt tid, men är ändå orolig för att något ska sinka mig på vägen dit. Kommer till flygplatsen i alldeles för god tid men blir ändå stressad över att det är så lång kö till säkerhetskontrollen. Tänk om liksom? Kommer igenom i extremt god tid. Usch vad länge jag måste sitta vid gaten nu.. Men jag vågar nog inte vandra omkring för då kanske de börjar släppa på? Väntar väntar och väntar. Hoppsan byte av gate. Vilken tur jag var här i tid. Fortfarande alldeles för tidigt för ombordstigning men vad nu? Folk bildar kö alleredan? Jag har ju plats bokad så med flyget kommer jag alltid. Men jag har ju ganska stora väskor.. Tänk om jag inte kommer på i tid och de inte får plats? Då kanske de kommer på mig med för mycket bagage? Det är nog bäst att jag ställer mig långt fram i kön. Bara för säkerhets skull. Trots att jag har väldigt ont i fötterna. Suck, ibland är det jobbigt att vara mig.

Däremot ska det bli så himla kul att hälsa på familjen och vännerna!! Det kommer bli fullspäckade dagar, utan att jag hinner med i närheten av allt det jag vill (som vanligt) men det ser jag som ett lyxproblem.
Ikväll ska jag träffa min finaste Ida, vi ska laga fasan till middag. Det har jag aldrig lagat. Ska bli trevligt och gott!
Imorgon ska jag på "spa" med mamma hos vänner till familjen, sen ska jag hjälpa Anna fixa inför dopet på söndag och på kvällen ska vi gå ut och äta. På söndag är det mer förberedelser och sen själva dopet. På måndag tänkte jag hinna umgås med min farmor. Sen åker jag hem igen. Swish! Men under tiden tänker jag njuuuuta!

Lite sol hade inte skadat dock. Vi håller tummarna för det;)

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela