meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Ibland händer det faktiskt mirakel

Publicerad 2013-08-07 16:25:19 i Allmänt,

Ja för så känns det ändå. Som ett mirakel. Jag har nämligen kommit in på min utbildning!! Jag var 6:e reserv på 3 intagna. Det betyder att 5 personer innan mig måste tackat nej innan jag fick chansen. Och jag kan inte beskriva hur tacksam jag är! För en gångs skull hade jag nämligen ingen som helst back-up-plan. Och ja, det må ha varit dumdristigt, men jag kände att om jag skulle komma in var jag tvungen att helt och håller lita på att det skulle bli så. Och om jag gick och gjorde andra planer "i fall att" hade jag indirekt räknat med att inte komma in. Flummigt kanske men jag tänker tro på att det fungerade just så. Är det meningen så kommer det hända. Och det var tack vare min finaste Anna som jag vågade lita på det så pass mycket. Vad skulle jag göra utan henne?? Det är det som är det bästa med gammal vänskap, den är äkta. Och det känns fint att ha så många fina vänner kvar trots långa avstånd<3
Så nu är det med andra ord dags att hoppa in i skolbänken igen:) Och visst känns det lite segt att jag kommer vara över trettio innan jag är klar, men så är det ju ändå ingen ålder längre. Det kommer bli skitbra! Och tack till alla som höll tummarna för mig!!!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2013-08-07 16:51:44

Nu blev jag nyfiken på vilken utbildning du kom in på? :)

Svar: Åh, det borde jag kanske ha sagt, haha! Kostvetarprogrammet:)
Mikaela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela