meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Tillbaka i Sverige

Publicerad 2013-08-25 21:54:32 i Allmänt,

Sådärja, då har jag haft semester i Turkiet en vecka och är åter tillbaka i Sverige. Vi har haft det jättemysigt Ida och jag:) Men en vecka charter är ungefär vad jag klarar av psykiskt. Hårda sängar, dålig ac, smått otrevlig hotellpersonal, lite VÄL trevlig ortsbefolkning, säljande, prutande, sol, bad och i vissa fall god (andra mindre god) mat osv. Nu är det riktigt skönt att vara hemma igen.

Tyvärr fick jag beskedet idag att en släkting, som vi alla höll mycket av, hastigt gick bort igår. Alldeles för tidigt förstås. Han var konstnär och jag hade länge lovat att komma och hälsa på honom i Stockholm nu när jag bodde så nära, för att få se hans konst. det var en slags gemensam nämnare för oss. Men jag trodde att jag hade så mycket mer tid.. Inte trodde jag att han plötsligt skulle vara borta. Nu önskar jag att jag hade hunnit beställa den där tavlan som vi pratat om så att jag kunde haft den kvar som ett minne.
Sådana här saker har alltid en tendens att påminna oss om att leva nu och inte skjuta för mycket på framtiden. Så det tänker jag ta med mig.
Jag hoppas att han sitter och skålar med några riktigt stora konstnärer där uppe nu;)

Hoppas ni har haft en fantastisk söndag sådär i den strålande solen. Glöm inte att njuta! Drick ett gott glas vin, ring en gammal vän, se ett avsnitt till på den där serien och låt tvätten vänta till imorgon;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela