meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Varför lär jag mig aldrig??

Publicerad 2013-08-15 21:09:08 i Allmänt,

Jag har varit blond större delen av livet. Och jag har aldrig, jag upprepar: ALDRIG, lyckats färga det snyggt själv. Jag har provat allt. Det enda som fungerar något så när är H&Ms egna slingblekning. Och eftersom mitt hår blivit för långt för att dra genom hätta är det inget alternativ längre. Jag får snällt gå till frisören. Men min frisör bor 65mil bort. Det resulterar i att jag oftast har 5-6cm utväxt när jag kommer dit. Och då har jag gått och mått dåligt över det i flera månader. Så därför händer det att jag faller offer för en och annan frestelse.. Som t.ex. en reklam som lovar "inga gula toner".
Ja, jag föll för det igen. Så istället för mörk utväxt stod jag med orange utväxt. Fan. Köpte silverschampo men det enda som hände var att resten av håret blev blått. Så då fick det bli H&Ms blekning i hela utväxten. Det ser inte klokt ut. Så nu funderar jag på om jag borde slänga i en mörkare toning eller om jag bara ska hoppas på att resten av håret antar samma bleka nyans nästa vecka?

Jag jobbar nämligen sista dagen imorgon och på lördag morgon åker jag och min Ida till Turkiet:) Både min och hennes sambo vägrar åka på solsemester så då åker vi tillsammans istället. En sista minuten till Icmeler, men dock inte ospecificerad. Jag har blivit för bekväm för det;) Det ska bli SÅ skönt! Jag tänker bara sola, bada, läsa och äta gott. Fantastiskt:)

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2013-08-15 22:06:08

Då får du ju solblekt hår istället, spruta i citron innan ni går ut i solen bara! Ha en trevlig resa! Förresten har du skickat mössan? Ingen brådska alltså, tänkte bara så den inte försvunnit i posten! Kram

Svar: Åh förlåt, jag kan som bekant inte svara på inlägg via mobilen och jag har varit bortrest. Jag har faktiskt inte skickat den än:S Men nu ligger den i ett kuvert här så jag ska se till att få iväg den:)
Mikaela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela