meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Se det snöar

Publicerad 2013-12-06 11:21:56 i Allmänt,

Nu börjar det bli vitt på Malma Backe. Och för första gången på flera år känner jag mig upprymd över snön! I Umeå kom den alltid för tidigt och stannade alltför länge. Och hela oktober och november har jag gått och bävat inför den. Men den har liksom inte dykt upp. Och nu när flingorna faller och marken börjar bli vit såhär en vecka in i december så känns det lustigt nog bra. För om det ska vara snö så ska det vara det i december. Som skåning har jag inte upplevt många vita jular. Jag tror jag minns en från min barndom då det låg några stackars cm snö på marken. Vilken lycka det var! Men när man blev äldre och flyttade långt bort och blev tvungen att köra 135mil hem till jul i snöoväder uppskattade man det inte lika mycket längre. Nu har vi bara 65mil att köra så det känns lätt som en plätt;)

Hade egentligen tänkt åka till en tygbutik i Sundbyberg idag men det känns inte helt optimalt när det vräker ner snö på en glashal vägbana. Så jag får helt enkelt pyssla med ett annat projekt idag. Håller på att sy en sommarklänning till resan. Tyckte att det var tunt i garderoben nämligen. Och det finns inte mycket sommarkläder i butikerna såhär års.
Bilder kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela