meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Gammalt projekt

Publicerad 2013-02-24 14:10:56 i Allmänt,

 
Den här spegelbyrån köpte vi på en auktion nere i Nyhamnsläge i Skåne för några somrar sedan. Den var ganska sliten, men hel, och kostade bara 50 kr;) Det tog tre dagar att slipa ner ytan och ytterligare en att måla, men oj så nöjd jag blev!
 
Tyvärr hade vi inte plats för den i Umeå och därför fick den stå kvar i Skåne tills nu när vi flyttade hit och nu står den stolt i vår hall. Den är helt perfekt, man kan spegla sig i den samtidigt som den rymmer alla mössor, vantar, halsdukar och diverse annat:)
 
Jag använde en helt vanlig "slipmus" och mattsvart snickerifärg. Vi valde en kvalitetsfärg och det är jag glad för. Självklart blev bara färgen dyrare än själva byrån men det var fortfarande en billig möbel som ingen annan har. Och jag är ett stort fan av att återanvända saker så det var win win win;)
 
Nu börjar äntligen solen titta fram från bakom molnen här i Uppsala och det får mig att längta om möjligt ännu mer efter att få se vår trädgård under all snö!
 
 
 
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela