meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Ugnen gillar inte mig..

Publicerad 2013-02-20 07:27:39 i Allmänt,

Varje gång jag försökt baka sedan jag flyttade hit har det gått snett:S Kanelbullarna jäste inte ordentligt och blev knappt färdiga trots att de blev mörka, banankakan blev bränd för att jag kommit ihåg fel temp och vi ska inte snacka om drömmarna jag bakade i helgen! De säg EXAKT likadana ut när jag plockade ut dem som när jag satte in dem:( Små brynta kulor. De smakade bra men de skulle ju inte alls se ut så! Och jag som bakade dem för att frysa in och bjuda på inflyttningsfikat för grannarna.. Använde receptet från Dessert och Choklad så det vet jag att det fungerar. Nåja, skam den som ger sig. (Ett uttryck jag får använda en hel del just nu känns det som!) Någon som vet vad som kan ha gått fel?? Jag blandade inte för länge och följde receptet. Är dock lite osäker på hur känslig min våg är. Det kan ha blivit lite lite (eller mycket, hym) bakpulver? Kram på er!!

Kommentarer

Postat av: meramela

Publicerad 2013-02-20 07:29:28

Jaha nu försvann tydligen mellanslagen också.. Det är inte min tid för teknik!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela