meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Alsacedagen

Publicerad 2013-01-28 11:29:23 i Allmänt,

Det går ju lite sisådär med mina inlägg för tillfället. Men igår fick jag åtminstone upp mina skrivbord så nu kan jag snart börja sy igen:)

Idag har jag tagit ledigt för att kunna gå på Alsacedagen med Katerina. Hon kom ner i lördags så då passade vi på att ta en runda på stan (det hade jag inte ens hunnit!) och så lagade vi lite juste mat på kvällen. Självklart blev det ett par flaskor trevligt rött till;)
Men maten tog ett tag för under tiden vi lagade kopplade sambon ihop lampan som jag "beställt". Och när vi skulle koppla in den dog elen och något brann helt klart i lampan..
Det läskiga var att spisen plötsligt agerade strömbrytare! Om vi stängde av spisen stängdes även alla lampor i vardagsrummet och köket av samtidigt. Och ugnen fungerade inte (därav att det tog tid att laga mat) Som tur var fick sambon tag på en el-jour i Sthlm som var så vänliga att de förklarade vad som hade hänt och vad vi behövde göra. Det visade sig att det var en huvudpropp som gått och den satt ute i elskåpet utomhus. Så det var väldigt enkelt (och billigt!;) Vi fick traska till affären bara.

Men nu sitter jag iaf (efter ett par missade avgångar, jag har inte lärt mig bussarna här än) på tåget till Sthlm.
Jag hoppas att vi ska få träffa många av producenterna som vi träffade förra våren! Det ska bli jättekul. Och det var supersnällt av vår lärare att fixa in oss på branschlistan:)

Igår var vi på loppis. Jättestor var den och tyvärr lika mycket folk:S Men vi gjorde några riktiga fynd faktiskt! Jag köpte en jättesnygg svart klänning och ett par skidbyxor, båda praktiskt taget aldrig använda:) Och så blev det några ramar till vardagsrummet. Väggarna känns aningen tomma än så länge. Nu ska jag bara fylla dem, det är ett större projekt. Funderar på att använda gamla veckotidningar från 50-60talet som jag har liggande. Då hade de också kommit till användning. Bilder kommer när jag bestämt mig;)

Avslutar med en bild på den fina födelsedagsfrukosten jag fick av min älskling i torsdags:) Det har blivit lite tradition med american pancakes. Stackarn fick gå upp kl 6 för att hinna med innan jag skulle jobba! Världens bästa<3

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela