meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Sakta men säkert!

Publicerad 2013-01-20 09:26:38 i Allmänt,

Det går inte fort att komma i ordning.. Och eftersom jag är så fullkomligt slut när jag kommer hem om kvällarna blir allt hemma-stök förpassat till helgerna.

Denna helgen blir det dessutom ännu mindre av den varan. I fredags var sambons mamma och krut-mormor hos oss på middag. Supermysigt! Sambon hade städat och lagat all mat (han tog tom hand om ALL disk!) så jag mådde som en prinsessa;) Eftersom jag inte var hemma förrän strax innan de kom (och jag hade bilen) hade vi inte hunnit fixa något vin:S Men det rådde Gunilla bot på:)
På något fantastiskt sätt hade hon med sig en flaska Chablis som passade alldeles utmärkt till fisken:D Magi?
Och champagne kom mormor-Ulla med så det blev hur festligt som helst!

Det är heller ingen hemlighet att jag har så "o-gröna" fingrar som det bara går så de gav mig förstås eldprovet på en gång.. En fantastiskt vacker julros (tror jag att de heter, hum..) som jag nu ska vårda så ömt jag bara förmår! Idag har den får en näve snö:D Sen när tjälen släpper ska den planteras ut i rabatten. Tänka sig att vi har en rabatt!

Igår började jag röja i vad som så småningom ska bli mitt syrum:) Men det är långt kvar!
Sedan åkte vi till Sthlm till hans pappa för att äta middag och stanna över.
I förrådet hängde en dovhjort som skulle styckas. Och vilket fantastiskt kött! Sadel och innerfile med rotfruktsgratäng, mums! Idag blir det lardospäckat leg till lunch om jag inte minns fel;)

Nu ska jag fixa lite vid datorn och sen ska jag träffa finaste Emma och Sussi på stan:D Det var längesen nu!!

Ha en fantastisk dag gott folk<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela