meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Tji fick ja', bortskämd som jag va'..

Publicerad 2013-01-09 20:48:30 i Allmänt,

Plötsligt blev jag så vansinnigt sugen på rostade mackor med nutella. Nej, inte nutella egentligen, ännu värre, sån där vit och mörk chokladcreme som min bror alltid varit så förtjust i. Rent socker praktiskt taget. Och för att göra saken ännu värre så KRÄVS (förstås) vitt bröd av varianten som flyger iväg om du blåser på det.
Jag funderade en extra gång eftersom affären ligger ganska mycket längre bort nu än vad den gjorde i Umeå. Och jjag skäms för att säga det men jag funderade på att ta bilen dit. Men det gick ju inte för sig. Så cykel kanske? Då fick jag ju kompensera lite grann för alla tomma kalorier jag tänkte stoppa i mig? Hundarna hade redan fått en lång promenad så det verkade ju dumt att gå dit.. Men så var det precis som att Nike förstod att jag tänkte bege mig ut utan dem för hon la huvudet på sned och spände sina stora bruna ögon i mig:S Så det var inte mer än att snällt sätta på kopplena och vandra iväg..
Poängen i hela den alldeles för långa utläggningen är att när vi kom till affären hade den precis stängt! Jag hade ju inte haft en tanke på att den kunde vara stängd. I Umeå var vår Ica nedanför huset öppen till 23 varje dag. Men det var bara att bita i det hårda äpplet och slokörat gå hem igen, utan bröd. Man ska inte gapa över för mycket;)
Men hundarna är iaf nöjda, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela