meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Fair and square

Publicerad 2013-07-10 07:23:34 i Allmänt,

I söndags var vi på auktion. Det var närmare 30 grader varmt och stålande sol. Och proppfullt av människor!
Vi höll ut i över fem timmar faktiskt och gjorde några fynd.

På bilden syns, i mina ögon, dagens bästa fynd. Det var nämligen så att jag gått förbi en såndär fyndlåda med 90% skräp i. Där hittade jag de här söta burkarna. (Den lilla vasen åkte med bara för att. Någon som vill ha den kanske?) Det roliga i historien är att när jag lite senare gick förbi lådan hade just "mina" burkar magiskt flyttat över i en annan låda(?) En full av gamla slevar o dyl. Ajabaja tänkte jag (aka lagens långa arm) så får det inte gå till. Så jag flyttade tillbaka dem. Sen stod jag kvar bredvid lådan. Plötsligt kommer en kvinna dit och börjar, helt ogenerat, att plocka över sakerna till lådan med slevarna, igen! Dessutom la hon en duk över dem. Jag blev så upprörd över att någon kunde vara så fräck att jag, i samma stund som hon vände på klacken, demonstrativt och fullt synligt la tillbaka dem där de hörde hemma. Jag hade hoppats att hon såg mig och skulle skämmas en aning. Men så blev det inte. "Min" låda ropades ut först och jag var ensam att bjuda på den (yeah!). Och efter var det "hennes" lådas tur. Hon budade ganska högt men gav sig tillslut mot en äldre kvinna som tydligen sett en del värde i de där gamla slevarna. Känns som ett klassiskt tillfälle att använda sig av uttrycket "Den som gapar över mycket" Eller ungefär iaf. Jag är åtminstone stolt över att ha vunnit mina burkar fair and square, utan att fibbla:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela