meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Vilken dag!

Publicerad 2013-07-25 19:14:37 i Allmänt,

Från stunden jag började i morse längtade jag tills jag skulle få sluta! Min rygg är så grymt trött, den har inte vant sig än. Och att det dessutom var 30 grader ute gjorde inte saken bättre. Först och främst är det förbaskat utmattande att städa i sådan värme men sen kan man ju komma på miljontals roligare sätt att spendera en varm julidag. Men jag fick snällt härda ut till kl 17.
 
Då åkte jag raka vägen hem och tog en promenad med hundarna. Men det var förstås alldeles för varmt för Freja så det kunde inte bli någon lång runda. Tydligen fick hon en energiboost när vi kom tillbaka däremot för då var det väldigt kul att sticka efter grannens katt. Och vi som kämpat så för att hon ska tycka om oss trots Malous strapatser.. Tror inte att hon märkte det dock.
 
Det är en fantastisk kväll iaf. Jag sitter ute och gör mest ingenting. Surfar runt efter inspiration till en klänning som jag ska ha på sambons kusins bröllop om en månad. Jag kan inte alls bestämma mig för vad jag vill ha. Har en jättehärlig mörklila microsatäng liggande som lockar lite. Det kan säkert bli supersnyggt om man är riktigt solbränd och har solblekt hår. (och det tänker jag absolut tänker vara!) Men samtidigt är jag sugen på något riktigt sockersött och blommigt, vilket dilemma;) Någon som har några tips eller förslag??
 
Jag har inte ens förberett någon middag.. Man blir ju för tusan inte hungrig när det varit så varmt. Lunchen bara petade jag i och när jag kom hem åt jag en tallrik glass med krossade chocolate chip cookies. Smart drag.. Det får bli något riktigt enkelt till middag. Synd jag inte har några gamla potatisar för jag är konstigt nog sugen på korv med mos. Vilken kock! Däremot är jag så pepp på att bjuda hem någon och laga lite rolig mat. Men folk är inte kvar här tyvärr.. Blir väl likabra det, jag har massor av saker att stå i som vanligt och helgen tar alltid slut så fort. På söndag ska jag hem till min vän och tillika chef. Vi ska meditera och göra smycken. Det ser jag mycket fram emot, tiden springer alltid iväg när vi sätter igång!
 
Trevlig kväll på er!

Kommentarer

Postat av: Sambon

Publicerad 2013-07-25 19:25:15

Men jag vill ju ha maaaaat!! #hungrigsambopåväghem

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela