meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Alltid vid din sida

Publicerad 2013-06-18 09:17:50 i Allmänt,

När min älskade Bernice skulle prästvigas ville jag ge henne något riktigt personligt. Något som symboliserade vår långa vänskap.

Eftersom jag nyligen gjort en pärltavla till lilla Leopolds dop, och Bernice tyckte den var så fin, tänkte jag att det kunde vara en ide. Det var inte lätt att hitta en bra bild men med lite redigerande fick jag tillslut till en. Och jag är nöjd med den, det känns som att den säger det jag vill säga med den, att jag alltid kommer vara vid hennes sida.

Men jag tänker absolut inte ta åt mig hela äran för utförandet. Sambon gjorde redan från början 2/3 av bilden (han är lite mer tävlingsinriktad än mig;) och när jag, dagen innan vi skulle åka, hittade hälften av plattorna på golvet (TACK Malou!!) så räddade han dem. Jag vet fortfarande inte riktigt hur han gjorde för jag hade slängt mallarna. Jag var ju färdig liksom. Men han lyckades återskapa plattorna. (Jag ser bara en liten smula tandlös ut, haha, men det viktigaste är att Bernice blev bra;) Han var världens bästa pojkvän när jag kom hem den dagen;)

När vi kom ner till Skåne gick jag in i farmors förråd och letade upp en tavla som hade fin ram. Jag målade den vit och monterade bilden på en vit bakgrund. (här i mitt fall på ett stycke fin gammal lakansväv eftersom jag inte hade kartong:S) Men alla sätt är bra, utom de dåliga förstås, haha!

Kommentarer

Postat av: Bernice

Publicerad 2013-06-19 11:56:23

Älskade vän! "Aldrig ska jag sluta älska dig, du är allt jag har och allt jag ber om. Hoppas tror och vill att du ska hålla fast vid mig. Är alltid här för dig som du är där för mig..."

Den är helt fantastisk! Tur vi är snygga annars hade den inte kunnat hänga på väggen. ;) Ps. Tack Buster!

Svar: Kärlek<3Jadu det är tur, haha;) Tänk att vi ses ikväll? Att det imorgon är exakt ett år sedan bilden togs? Nu håller vi tummarna för fler fina bilder och vackra minnen<3
Mikaela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela