meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Händelserik vecka!

Publicerad 2013-06-12 12:47:53 i Allmänt,

Lördagen började med loppis hos farmor och sen på kvällen lagade jag, Buster, Ida och Andy mat till prästvigningen i lördags. Vi höll på till in på natten men alla var så himla duktiga och klagade inte en enda gång! Vänner det<3
Söndagen gick i ett från 06:00 med en fantastisk prästvigning med ömsom hjärtvärmande ömsom -skärande tal. Och om jag kände mig totalt känslomässigt utmattad efteråt kan jag bara tänka mig hur Bernice kände sig. Men det var så mycket kärlek och stolthet i luften att man bara inte kunde låta bli att vara lycklig.
Dagen avslutades med grillning och spel hos vännerna Olle och Anna i Lomma.

Under måndagen var jag, som väntat, helt slut men mamma och jag tog en liten tur runt i traktens gårdsbutiker. Eller det var åtminstone tanken. De två första och närmsta gick bra där jag fyndade lite inredning (bilder kommer när det kommit på plats;) men sen gick oturen in. Vi körde låångt till två ställen som båda visade sig vara stängda. Så vi åkte hem och slängde oss i trädgården istället. Det blev tom ett och annat dopp i poolen;)

Igår hade vi en lugn början på dagen och avslutade den med grillning hos älskade Ida och Andy. Följt av lite spel och semesterplaner;)

Idag skulle buster hjälpa till genom att klippa gräset. Men pappa hade klippt träden och när han skulle röja bort grenarna (med stora taggar på!) lyckades han falla över dem och fick en stor gren rakt in i foten. Gräsklipparen var igång och jag stod och bakade paj så jag hörde inte när han skrek på hjälp. Men det gjorde grannarna.. De kom inspringande i trädgården när jag skulle kolla vad hundarna skällde på. Så jag fick klippa loss pinnen från grenen med en säckatör och nu sitter vi på akuten. Fantastiskt vad lång tid det kan ta förresten? Först ska man träffa en sköterska. Sen två till. Efter det kommer läkaren och gör samma bedömning för att behöva gå iväg och hämta det som behövs. Känner att effektivisering i vården skulle vara på sin plats. Tänk om man gjorde på samma sätt i restaurangbranschen? Då hade folk svultit ihjäl innan de fick mat, haha. Kanske finns något att lära?

Nu börjar det verka som att vår picknick med Anna, Henke och Leo får skjutas fram en aning..



Kommentarer

Postat av: Bernice

Publicerad 2013-06-12 20:44:43

Tack min alldeles underbara bästa vän Mikaela! Vad skulle jag göra utan dig? Är så oerhört glad och stolt över er fina och jätte stora insats! Ni betyder allt! Vad vore livet utan bästa vänner? Vill alltid finnas där för er. Tack!

Svar: Ja vad vore livet utan bästa vänner? Jag är glad att jag har dig!!
Mikaela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela