meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Midsommarmedley fortsättning

Publicerad 2013-06-25 14:21:01 i Allmänt,

Kubb är också obligatoriskt;)
Vinnande laget! (vi räknar bara första omgången förstås;)
En annan tradition är hemfångad abborre med färskpotatis. Härlig midsommardagslunch! Vi fick inte så många men det räckte iaf:)
Myrorna som vi kämpat så tappert med i vintras visade sig svåra att överlista.. De hade bara flyttat hela stacken in i den nya vedhögen. Napalm var min första tanke. Vi renasde bort så mycket som vi bara kunde (vi är Buster. Jag vägrar ta bland krypen. De bits!) och slängde allt i en hög som vi tuttade på. Men vanlig eld förstås! Jag är verkligen djurvän. Jag älskar alla djur. Men de här djuren gör livet surt för mig. Inte nog med att jag lever konstant i gummistövlar, nu har de lärt sig att klättra hela vägen upp på dem! Så jag mådde inte alls dåligt måste jag motvilligt erkänna. Önskar förstås att jag bara kunde be dem flytta till andra sidan ön, men det verkar ju uppenbarligen inte fungera.
Det var en fantastisk helg, det var det verkligen:) Tråkigt att solen stundom lyste med sin frånvaro och havet inte alls låg lika blankt som vi är vana. Men det får bli vattenskidor och grillning på fluttö nästa gång istället. Det viktigaste är ju ändå sällskapet<3 Tack allihop för att ni lyste upp vår midsommar! Må det komma MÅNGA fler!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela