meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Min fina ateljé:D

Publicerad 2013-06-30 21:19:08 i Allmänt,

Nu är det klart. Som jag har längtat. Och så bra det blev:) Precis som jag hade tänkt mig. Förutom att jag blev tvungen att behålla garderoben då förstås. Annars hade det inte passat med skivan. Och jag vägrade skarva.

Det slutade med att vi kapade till en 23mm mdf som jag sedan målade med 4 lager vit golvfärg. Det skulle tydligen vara den starkaste färgen.
Under skivan står tre stycken Ikeabyråer, det blev många gånger billigare och enklare än om man skulle ha fixat något själv.
Alltihopa fick vi bygga upp 100mm för att det skulle bli en bra arbetshöjd. Pappa konstruerade en slags "låda" som allting står på.
Garderoben byggde vi in med hjälp av passbitar och hyllorna är gjorda med färdiga vita hyllplan. Konsolerna däremot fick vi konstruera själva, det gick inte att hitta dubbla. Dem målade jag med samma golvfärg, jag hade ändå över.
Jag måste säga att det var en riktigt bra färg och resultatet blev fantastiskt fint!

I fredags hade vi all tid över så då gjorde pappa en väggfast strykbräda som går att fäll upp:) Den ska bara målas och kläs in med tyg på måndag.

Sa jag att jag är så himla nöjd??

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela