meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Ibland måste man få unna sig!

Publicerad 2013-03-08 18:02:18 i Allmänt,

Jag är inte så bra på att unna mig lyxiga saker. Äsch jag är för tusan inte ens bra på att unna mig icke lyxiga saker!
Jag tänker alltid att "om jag köper det här (som jag egentligen inte behöver) kommer bilen paja (som vanligt) eller så kommer vi få åka till veterinären med något av djuren" Så då låter jag i regel bli.

Men ibland behövs det inte så stora medel för att lyxa till en fredagskväll (eller varför inte en måndag??) Mitt favoritlyx är att köpa några sånnadära fantastiskt vackra och väldoftande bubbelbitar på Lush:) Så tappar jag upp ett varmt bad och låter bubblorna omsluta mig. Fantastiskt! Det lindrar de flesta plågor;) Och är inte alls särskilt dyrt! En bit kostar mellan 50 och 60kr och räcker till minst 4 bad. Det kallar jag vardagslyx!

Sen är det en bonus bara att få gå runt i butiken och känna, prova och dofta på allt underbart i hyllorna. Vill man ha hjälp eller funderar över något så finns kunnig personal på plats. Att det dessutom är organiskt, handgjort och fullkomligt fritt från djurförsök gör inte saken sämre!

Om ni inte har ett badkar så har de massor av annat att lyxa till det med. Bl.a. en fantastisk ansiktstvätt som gör ansiktet lent som en babyrumpa;)

Tyvärr finns inte Lush överallt (bara i närheten av Stockholm och lustigt nog i Luleå?) men jag kan glädja alla mina nära och kära hemifrån Skåne att de inom kort kommer slå upp portarna någonstans i Malmö:D Det lyckades jag dra ur det stackars biträdet här i Uppsala;) I Malmö, om någonstans, skulle det ju finnas underlag!

Här hittar ni dem på nätet sålänge: www.lush.se
Och nej, jag har inte fått varken betalt eller gratisprodukter för det här, haha;)

Så på detta vis inleder iaf jag min fredagskväll. Sen blir det hemmagjord pizza med peperoni, lufttorkad skinka och mozzarella. Mums!
Imorgon tar vi en tur ut till ön för att utrota mördarmyrorna (åh tänk att slippa gå i gummistövlar på sommaren!) med sambons mamma och syster, och avslutar dagen med middag hemma hos oss. Vi kommer nog vara ganska möra men vi måste ju testa det fantastiska köttet som ligger och väntar i frysen;) Vi hade nämligen turen att få köpa en hel dovhjortskalv av sambons kompis nu i veckan:) Mera lyx;)

Ha nu en härlig helg på er!

(när man nu inte använder bubbelbitarna kan de gärna få ligga framme och se vackra ut samtidigt som de sprider en fantastisk doft i badrummet:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela