meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Kuddfodral

Publicerad 2013-03-10 19:00:49 i Allmänt,

Igår var vi ute på ön och flyttade på en ENORM vedhög. Mördarmyrorna (jag kallar dem så) hade nämligen fått för sig att bygga sig, inte bara en utan två, gigantiska myrstackar under den. Och eftersom vi önskar att slippa gå omkring i skyddsdräkt hela nästa sommar tänkte vi göra det lite besvärligt för dem.
 
Vi åkte tidigt på morgonen men hade tur att vi var lite senare än vad vi tänkt oss, eftersom färjan innan oss fick motorhaveri. (Det hade varit riktigt jobbigt att behöva sitta på den!) Sen gick vi ut till ön på isen. Det var första gången jag var där på vintern och det kändes lite läskigt att "gå på vattnet"! Men hundarna älskade det;)
 
Det tog lite längre tid än vad vi tänkt oss och vi fick jobba riktigt hårt. Men det kändes SÅ värt det när vi var klara. Det var mycket ved som blivit dålig så den körde vi ut på isen och lyckades tutta eld på. Smidigt, vi behövde inte tänka på att den skulle vara släkt innan vi åkte:)
 
Vi var tillbaka ganska sent men vi hade ju bestämt att vi skulle äta dovhjort så det gjorde vi. Under tiden tittade vi lite sporadiskt på melodifestivalen. Vilket jäkla jippo.. När man var liten var det ju kul. Det är det inte längre.
 
Idag har vi vilat upp oss. Hundarna brydde sig inte ens om att jag kom ner på morgonen, de var så trötta! Och de har sovit heela dagen. Sen hade sambon glömt (?) berätta att det skulle spelas poker hemma hos oss ikväll, hum. Men jag hade bestämt mig för att sy så de fick spela själva. I ärlighetens namn sög jag på det sist så jag var inte så sugen.
 
Här är iaf resultatet från kvällen:
 
 
Jag måste verkligen lämna in min kamera på lagning.. Kuddarna ska ligga i soffan men eftersom den ser ut som den gör just nu fick jag fota dem i sängen. Och jag vet, jag borde inte få sy något annat innan soffan är klar, men det är ju så tråkigt!! Måste få vara lite kreativ emellanåt;)
 
Jag gjorde det enkelt för mig (varför göra det svårt??) Så jag sydde kuvertfodral som man bara stoppar in kudden i. Piece of cake;) Tyget är från Ohlssons. Riktigt grov bomull. Jag gillar att sy i det, drar sig inte och gör som man vill.
 
 
Trevlig kväll på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela