meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Funderingar och planer

Publicerad 2013-05-30 08:31:26 i Allmänt,

Ibland får jag höra "Mikaela, du borde göra en hemsida och börja sälja det du gör!" Fast det känns alltid så orealistiskt. Vem skulle vilja köpa det jag gör liksom? Men det hade ju verkligen varit en dröm;) Och jag fick ju en hel del beställningar på mina förkläden innan jul:D Så vem vet? Det kanske hade funkat?

Men då tänkte jag såklart fråga mina kära läsare;) Har Du förslag på vad man skulle kunna producera och sälja? Vet Du något som Du letat överallt efter men bara inte får tag på? Eller får tag på men är alldeles svindyrt? Vad längtar Du efter att ha som ingen annan har?

Ett tag funderade jag på barnkläder och framförallt mössor men det finns hundratals som säljer sådant. Knepet är att det ska vara enkelt men exklusivt/personligt och det är inte alltid lätt. Men jag har mina funderingar.

Jag skulle bli jätteglad för minsta fundering/tips<3

Kommentarer

Postat av: Staffan

Publicerad 2013-06-01 09:41:26

Hej Mikaela,

Jag tror absolut att du skulle fixa att ha en hemsida och sälja olika egendesignade prylar! Du har drivet och du verkar vara en fena på att sy och knepa-och-knåpa! =)

Nåväl, personligen älskar jag gamla tidens budskap. Du vet tiden när det räckte att säga "Svea smör. Smöret du vet är smör!" och det sålde som bara den. Idag skall allt göras komplicerat, kanske för att DN:s kulturskribenter ska ha något att fundera över och anse att ha förstått bättre än medelsvensson.

På samma sätt skulle man kunna göra till exempel "köks-textilier" alltså typ förkläden, grytlappar etcetera med olika plumpa och totalt oaristokratiska budskap såsom "bättre snygg och smart än ful och dum!" eller varför inte "Alla kan vi bli något stort, fast det är kanske inte så stor chans!"

Om inte annat får du sy upp min Malungsdräkt, har nog växt klart nu och en dylik folkdräkt är ju lite av ett krav då man kommer från Dalarna. De ligger på runt 15-20000 om jag har förstått det rätt, borde gå att sy upp billigare? =)

Folkdräktsentreprenad!

Mvh

Staffan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela