meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Ibland blir man bara så trött..

Publicerad 2013-05-14 20:16:05 i Allmänt,

När jag äntligen trodde att jag hade löst sommarens semester inser jag att allt gått käpprätt åt skogen.. På grund av ett litet missförstånd har alla veckor blivit "flyttade" en vecka bakåt. Och allt pga av att iphonens kalender inte visar vilken vecka det är. Vansinnigt faktiskt. Man kan be den berätta hur många barn som föds i kina men inte vilken vecka det är.
Så just nu har jag semester en vecka innan jag planerat att åka till skåne och veckan innan midsommar istället för efter midsommar. Suck. Jag hoppas verkligen att det kommer gå att lösa. För det var faktiskt inte mitt fel från början, jag var väldigt exakt med datumen. Men man kan ju förstå att det blir lite rörigt när man ska lägga semester för så många som vi är.

Jag ska kanske börja jobba lite i köket också på jobbet. Min vän Elaine ska sluta och eftersom jag har en del koll på det där med bakning så försöker de övertala mig att ta ett par dagar i veckan där. Helt ärligt så saknar jag ju bakningen så det skulle inte vara helt fel. Och man slipper köra service som jag inte gillar. Men vi får se hur det blir;)

Ikväll är sambon på hockey och jag tänker bara ta det lugnt. Blev så trött efter insikten om semestern att jag knappt orkade cykla hem. Men nu är hundarna matade och rastade så resten av kvällen ska spenderas i soffan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela