meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Mittiveckanlyx

Publicerad 2013-09-27 08:56:36 i Allmänt,

Igår åt vi middag med ett par vänner. Vi blev bjudna på tre-rätters en vanlig torsdag, det ni! Fantastiskt gott! Till fördrink fick vi den godaste Strawberry Dauiquirin jag någonsin druckit (och det säger faktiskt en hel del) Till förrätt fick vi bruschetta med mozarella och tomatsalsa, till huvudrätt helstekt kronhjort (glömde fråga vilken del!) med en sjukt god och krämig kantarellpasta och till dessert smördegsknyten med hallon, vaniljkesella och kanderade pistagenötter. Jag ljuger inte om jag säger att jag var PROPPmätt! Orkade inte ens äta upp desserten. Snyft.. Dessutom var jag så hungrig och upptagen med hur gott det var att jag glömde ta en enda bild. Efter maten spelade vi Tabu och tiden bara rann iväg! Jättekul även om jag var i det förlorande laget;)
Idag har vi tentagenomgång och ikväll vankas det gasque. (Ett annat ord för sittning här i Uppsala) Och jag måste återigen fråga mig hur i hela friden de tänkte när de bokade in datumet? Det är en oskriven regel att inte anordna stora fester helgen innan tenta! Och hade jag varit lite förutseende och kontrollerat schemat innan jag betalade för den så hade jag nog faktiskt låtit bli att gå. Och det känns trist för jag tror att det skulle kunna bli riktigt kul annars. Nu får jag låta bli att dricka och gå hem efter middagen för att hinna (läs orka) plugga imorgon. Gammal 2.0, kanske det, men jag tror inte att någon, gammal som ung, orkar plugga ordentligt efter en festkväll. Och just nu har jag inte tid att förlora en dag. Men det går väl fler tåg. Jag har trots allt redan varit på en gasque som jag hade kul långt över förväntan på.
Trevlig fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela