meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Stad eller skog?

Publicerad 2013-09-20 10:30:09 i Allmänt,

Under perioder har jag nog inbillat mig att jag är en stadsmänniska. Det händer fortfarande. Speciellt när jag tillbringar en dag eller två i ett soligt och härligt Stockholm. Då kan tanken slå mig att "Vad fantastiskt att ha SÅ nära till allting. Ingenting är längre bort än en promenad!" Men så fort jag är tillbaka i vardagen med rastning av hundar och hemmaliv så är de tankarna helt ersatta av "Hur fantastiskt hade det inte varit att bara öppna dörren och släppa ut hundarna med mil till närmsta granne, väg och skogen in på knuten?"
Ganska kluven med andra ord. Och det är därför det är så perfekt precis just här. Vi bor praktiskt taget inne i stan (nära nog iaf) men har ändå skogen precis utanför. Jag behöver inte gå en meter på asfalt när jag tar en promenad med hundarna och det finns både skog och ängar ända in på knuten. Så egentligen har jag det bästa av två världar. Tänk att sambon kunde lyckas så bra helt utan min hjälp;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela