meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Bra deal?

Publicerad 2014-02-13 10:16:54 i Allmänt,

När vi köpte vårt radhus gjorde vi det innan det hann komma till visning. Det gick med andra ord väldigt snabbt, inte ens ett dygn faktiskt. Och jag hade personligen inte ens varit och tittat på det. Men jag litade på sambon, hans mamma och på bilderna. Egentligen stämmer det inte alls överens med mitt kontrollbehov, men så har jag även en väldigt nyfiken och spontan sida (schizofrent jag vet) så då blev det på det viset. Och jag har inte ångrat det en sekund! Vi trivs jättebra med både hus, omgivning och närheten till våra respektive skolor och stan. Så det kunde nog knappt ha blivit bättre.
Det enda frågetecknet när man köper innan visning är huruvida man gör en bra deal eller betalar ett överpris? Och det kan man ju bara spekulera i. Men ett sätt att få en uppfattning om saken är att titta på vad husen runt omkring blir sålda för. Det är iofs väldigt sällan något blir till salu men i tisdags var vi och tittade på ett i granngården. Det låg väldigt illa till i jämförelse till vårt fantastiska läge och hade knappt någon tomt alls att tala om. Ena badrummet var renoverat och de hade tagit bort en klädkammare, men annars var det i stort sett i samma skick. Och hör och häpna men redan nu innan budgivningen är avslutad ligger det 300' över vad vi gav för vårt! Så det måste ju betyda att vi åtminstone inte betalat ett överpris:) Och då kan vi börja fundera över om vi vill investera i att renovera badrummen. Men första steget är att sätta in en altandörr i vardagsrummet så att vi kan få in lite mer ljus. Det kommer säkert bli hur bra som helst! Om vi bara blir färdiga med bygglovsansökan någon gång:S
Yippie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela