meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Äntligen

Publicerad 2014-06-02 14:59:01 i Allmänt,

Nu har skördesäsongen börjat igen. Rabarber har vi skördat ett tag men nu börjar kryddorna ta sig. En del av det vi sådde har övervintrat och kommer igen. Som tex persilja, timjan och här på bilden oregano. Den växer helt tokigt fort! Och grejen är att just oregano använder man inte så mycket. Till tomatsås blir det och ibland på pizza. Men det är ju inte alltför ofta. Så jag tänkte torka en del redan nu. Mest för att resten av växterna ska få sol.
Men visst är det vackert?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela