meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Oct. 06, 2014

Publicerad 2014-10-06 15:05:28 i Allmänt,

Wow vad tiden flyger iväg! Den här kursen i skolan har varit betydligt mer krävande än jag hade väntat mig! Men nu är vi inne på sluttampen och jag hoppas att nästa kurs kommer vara lite snällare. Under den här har jag inte ens hunnit jobba något. Så det kan bli lite kärvt om jag inte bokar in några pass snart:S

Förra helgen var vi iväg och beställde ett nytt kök. Inte helt och hållet men nästan. Stommarna får stå kvar och kyl och frys. Allt annat ska bytas:) Jag längtar! Det blir vit högglans (detta gick jag endast med på om sambon lovade att putsa dem en gång i veckan. Så nu är det upp till bevis!) och så blir det ny integrerad diskmaskin, spishäll och inbyggd ugn och mikro. Vi har valt en ångugn, lyckan är total!
Men det tar en månad att få hem allt. Tror att sambon blev lite ivrig för plötsligt hade han dragit bort mattorna i trappan (!!) och tyckte att den också behövde renovering.. Så den här helgen har det slipats av bara den! Det var inte lätt och jag är osäker på om jag skulle gå på det igen (?) men det kommer bli väldigt mycket bättre. Vi hann med ett lager grundfärg och nu får det torka super-duper-ordentligt för vi har inte tid att fortsätta förrän nästa helg. Nu ska vi bara leva med papp och tejp tills dess och försöka förinta allt byggdamm som har intagit resten av huset. Men det passar ganska bra ihop med ett ton hundhår som fälls varje dag..

Såhär såg trappan ut innan (jag hann precis ta en bild innan resten av mattor rök. Här går det alltid undan..)


Lackad furu ger mig rysningar.. Mattorna tog vi bort med hjälp av varmt vatten och Yes. Dundermedel det där.. Hur lätt som helst!

Såhär ser det ut just nu med ett lager grundfärg:





Man får alltid lite panik när grundfärgen är på eftersom man tror att resultatet kommer bli lika illa. Men det kommer bli SÅ mycket bättre när vi är klara!

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela