meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

"Sommarlov"!

Publicerad 2015-06-04 11:09:50 i

För några minuter sen klistrade jag ihop kuvertet till den sista uppgiften för det här läsåret. Äntligen! Jag trodde aldrig att det skulle ta slut! 

Nu väntar en sommar fylld av jobb men det ser jag faktiskt fram emot. Jag tror att jag kommer trivas bra där. Sen är det klart att det vore skönt med ledighet men jag får 2 veckor semester och jag ska vara glad att jag fått så mycket jobb! 

Idag strålar solen (åtminstone varje gång jag sätter mig i soffan för att det varit mulet ute) och det känns som att det kanske äntligen kan bli lite Slut på den kyliga perioden som varit.

Ett projekt som ska tas tag i isommar är att byta bil. För första gången tror jag att det kommer bli riktigt sorgligt att göra sig av med en bil. Vi har ju haft ganska mycket otur med de andra så det har bara varit skönt att bli av med dem. Men den här har varit snäll mot oss och jag gillar den verkligen. Samtidigt skulle det såklart vara trevligt med en nyare, det kan jag inte ljuga om. Men nu är frågan vilket märke och modell det ska bli. Vi båda gillar Audi bäst men har förstått att de är blad de dyraste på reservdelar och service. Sambon är lite inne på BMW vilket jag aldrig ens tänkt på. Men utvändigt är den snygg. Invändigt inte lika mycket. Passat och v70 och 60 är med i funderingarna. Någon som har tips på bilar i lite mindre kombistorlek? (V70 är egentligen större än nödvändigt) Vi har inte tänkt köpa ny (fattas bara med en som fortfarande pluggar) men 2011-2012 kanske. Tar tacksamt emot tips och erfarenheter!

Och på tal om tips letar vi fortfarande fotograf till bröllopet. Känner ni någon? Vi tittar med glädje på alla förslag <3

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2015-09-12 23:30:50

Om ni ej köpt någon bil än så kan jag varmt rekommendera v60, vi har en från 2011 och de är den bästa bil jag haft

Svar: Det blev en Audi Quattro a4. Lite dyrare i drift kanske men jisses vad snygg och jäklar vad bekväm!! Men stort tack för tipset❤
Mikaela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela