meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Mobilkrångel

Publicerad 2015-05-11 08:12:40 i

Det är lustigt vad man är beroende av sin telefon, och hur livet liksom inte riktigt fungerar om den inte gör det.. Materiella ting förstås men det innebär ändå en massa små störningsmoment som byggs ihop till stress. 

Det har mao varit (är) en ansträngning att skriva inlägg. Så tyvärr har inläggen lyst med sin frånvaro. 

Jag skulle skicka in den men insåg att jag inte har någon tillfällig telefon och då klarar man väl inte sig? Eller?

Vi har börjat titta på en ny serie. The Americans. Handlar om ryska spioner i USA under kalla kriget. De har förstås inga mobiltelefoner. Men de lyckas överleva ändå på något sätt. Undrar om de skulle gjort det om de någonsin haft en mobil för att sedan bli utan? Vi skapar behov som egentligen inte finns. Eller finns finns de ju såklart, en uppfinning som inte mättar ett behov blir nog inte särskilt långvarig. Nåja, mmin mobil funkar inte. Det är synd om mig. Den är inte ens ett år gammal, den har krånglat från dag 1 och jag är för lat för att fixa den och har inte råd att köpa en ny. Skyll dig själv Mikaela.

Helgen som gick var vi lediga. Välbehövligt lediga. Sambon har jobbat 150% och jag har pluggat och pluggat. Vi firade med en jättetrevlig kväll med två par vänner i lördags. Tapas stod på menyn och vi träffades tidigt för att laga maten tillsammans. Extremt underskattat att laga mat tillsammans! 

Igår, söndag, satt vi mest i bilen. Vi åkte till Tyresö för att köpa delar till en hundgård  och till strängnäs för att köpa en hundkoja. Så nu ska hundarna få ett eget litet hem i trädgården. Det var antingen det eller att lämna dem på hunddagis under sommaren och början på hösten och utgiften sparade vi in på en hunddagismånad. Man kanske skulle öppna hunddagis..? 

Nu ger jag upp för mobilen börjar krångla;) Men jag ska försöka uppdatera oftare. inte mycket nytta med en blogg som uppdateras en gång i månaden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela