meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Utvilad?

Publicerad 2014-03-30 10:00:36 i Allmänt,

Nu är jag tillbaka i vardagslivet efter en fantastiskt härlig resa. Vi har tagit det lugnt och mest legat på stranden och ätit gott hela dagarna. Och jag har definitivt mött min överman när det kommer till att pressa i solen! Första dagen flödade oljan så pass att jag misstänker att solen själv blev bländad.. Själv brände jag mig så illa första dagen sist jag var i Egypten att jag började på SPF 20. Dagen efter var vi två som använde det;)
På kvällarna var vi trötta och gick och la oss oförskämt tidigt. Oj så skönt! Men en kväll gick vi faktiskt till underhållningen eftersom det var karaoke. Det var vi och ett trettiotal polacker som sjöng vad jag misstänker var folksånger. Det kan ha varit samma låt på repeat men det får jag låta vara osagt. Först gav vi oss på ABBA och vi var tydligen en frisk fläkt för han som höll i det kom och lämnade en sånglista efteråt "ifall vi blev sugna på att sjunga en låt till". Och det gjorde vi förstås. Två tom. Efter sista låten stod alla upp och applåderade men jag misstänker att det hade mer med deras alkoholintag att göra än våran skönsång. Roligt hade vi iaf!
Och en dag åkte vi på snorklingsutflykt. Där insåg jag hur viktigt det är med en fungerande utrustning.. Min snorkel blev inköpt i somras i Turkiet och var nog mer av barn-ploj-modell. Så den ville inte riktigt och det gick förstås ut över upplevelsen. Men det var ett bra träningspass;) Andra omgången fick jag byta med "guiden" och OJ vilken skillnad! Röda havet måste vara en av världens mest fantastiska platser. Vilka färger!
När veckan var slut och vi skulle åka hem började vi med att hoppa på bussen. Efter en liten stunds körande upptäckte Bernice att hon glömt sin skinnjacka på rummet. Så bussen fick vända. Och när vi kom fram till incheckningen hade vi plötsligt 10kg övervikt. Trots att vi hade färre saker med oss hem än vad vi hade med oss dit(?) Så jag hade dubbla byxor, trippla tröjor och Bernice hade kjol utanpå byxorna och en klänning virad runt halsen. Handdukarna fick vi slänga och ett antal flaskor med diverse krämer. Men boxen med Mojito som vi inte druckit upp, den fick hon med sig hem! Skam den som ger sig;) Det slutade med att vi blev utskällda för att vi omöjligt skulle kunna ha slängt 10kg (?) men han gav oss ändå tillbaka passen tillslut. Vi tog dem och sprang. Väl innanför passkontrollen var vi helt slut. Men hem kom vi och vi betalade inte en krona i övervikt;) Och vi insåg för första gången varför i hela friden de envisas med att ha oss på flygplatsen flera timmar innan avgång..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela