meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Carl Larsson förkläde

Publicerad 2012-11-18 18:37:58 i Allmänt,

Jag fick en förfrågan om jag kunde göra ett "Carl Larsson förkläde". Så jag googlade lite och här är min tolkning:)
 
Eftersom jag insåg att jag själv inte har något fint förkläde passade jag på att göra det till mig själv;) Det var en del pyssel med volangerna men jag är supernöjd:) Självklart gick det åt pipan precis på slutet när jag lyckades sätta den ena knappen bak och fram men med lite hjälp av en avbitartång och tålamod blev det äntligen klart.

Kommentarer

Postat av: kusin Malin

Publicerad 2012-11-18 19:04:45

Jättefint...ett sånt vill jag oxå ha :)

Svar: Tack Malin! Det går ju alltid att beställa;)
Mikaela

Postat av: Kusin Lina

Publicerad 2012-11-18 21:42:26

Så fint!!!

Postat av: Emma

Publicerad 2012-11-19 09:47:45

Det blev ju jättefint! Nu blir jag ännu mer inspirerad att starta en blogg. Kram!

Postat av: Kattis Gullesjö

Publicerad 2012-11-26 14:26:08

Gud va fint förkläde, duktig du är.

Svar: Tack så mycket Kattis! Kul att du tittar in:)
Mikaela

Postat av: Kusin Malin

Publicerad 2012-11-27 13:42:08

Får kanske skicka mina mått då ??? kram

Svar: Ja men absolut! Det hade varit kul om vi kunde hinna ses något när vi är nere i jul? Nu kommer vi ner sent i år men en liten julfika hade varit mysigt! Är nere 26/12-2/1.Kram!
Mikaela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela