meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Bärplock och trötta hundar

Publicerad 2013-08-04 13:57:58 i Allmänt,

Hundarna var fortfarande ganska trötta efter den ovanligt händelserika dagen igår. (De är vana att få sova en sisådär 8h mitt på dagen annars om man inte ruskar om dem;) Men de gjorde ett tappert försök att springa av sig återstoden av sin energi idag bland blåbärssnåren.

I Umeå hade vi massor av "smultronställen" när det kom till bär och svamp, men här är vi helt gröna. Tillbaka på ruta ett skulle man kunna säga. Så vi tog bilen och stannade på måfå helt enkelt. Och blåbärsris fanns det en hel del men det var torrt, trots det gångna regnet, och bären var ganska små. Så vi gav det någon timme innan vi bestämde oss för att det fick räcka. Men några liter blev det iaf:)

När vi kom hem gick sambon loss på grannens klarbärsträd (tror jag åtminstone att det är?) och skar ner grenarna som sträckte sig in på vår tomt. Och då passade vi förstås på att plocka bären på grenarna. Allt annat vore ju dumt;) Så ikväll ska jag testa på klarbärssylt tror jag. Om jag orkar kärna ur, annars blir det saft.

Nu ska jag ta en lur på gräsmattan. Åh vad det är härligt att vara ledig!!

Kommentarer

Postat av: Marie

Publicerad 2013-08-04 14:50:33

Oj så mycket bär! Härligt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela