meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Underbara söndagsmorgon!

Publicerad 2013-03-17 10:49:00 i Allmänt,

 
Om jag hade fått välja EN tidpunkt på veckan som min favorit så skulle det absolut bli söndagsmorgonen. Man har i regel fått sova ut ordentligt, inga måsten och favoritdelen -långfrukost! Vi gör alltid en mastig frukost med varma frallor, te, juice, ägg osv. Ibland lyxar vi (jag) till det med hembakta scones. Det är sambons favorit.
 
Men idag är jag ensam hemma. Sambon är i Umeå och håller hoppträningar så jag får äta min söndagsfrukost helt alena. Den enda fördelen är väl egentligen att jag slipper titta på sport på tv:n och faktiskt kan välja det jag själv vill se;) Och då väljer jag förstås att inte ha tv:n igång alls! Istället blir det långfrukost med pyssel. Jag håller på med en pionlampa till sovrummet. Sådär fluffig och romantisk som bara en pionlampa kan vara;) Men det tar TID!! Och det räcker tyvärr inte med några få servettblommor. Det krävs mängder! Men för en gångs skull låter jag det ta den tid det behöver. Jag gör en blomma då och då och så småningom måste det ju räcka:)
 
 
Igår gav jag mig på att få till ett perfekt livmönster till mig själv. Enda sedan jag tappade bort min mönsterpärm har jag inte haft orken att klura ut ett nytt. Alla uträkningar var ju i pärmen. Men nu har jag nog faktiskt fått till det! Jag satt uppe till ett (det är ganska sent för att vara mig, jag är morgonmänniska) och nu tror jag baskemig att det ska funka!
 
Det är ju inte sömnaden i sig som tar tid, det är mönsterkonstruktionen. Så jag tänkte att om jag nu ser till att få till ett riktigt bra mönster så kan jag komma igång och sy lite mer till mig själv. Länge har det blivit stora "opassliga" kläder när jag sytt, men jag längtar efter ordentligt skräddade plagg. Så om det nu går som jag vill kommer det första bli en 50-tals inspirerad klänning i svart/vitt smått hundtandsmönster. Håll nu tummarna för mig!
 
Och ha en fantastisk söndag allihop!

Kommentarer

Postat av: Sarah

Publicerad 2013-03-18 11:02:49

Hur gör du dessa fina blommor?

Svar: Hej Sarah! Bra fråga! Jag lägger in instruktionerna nu:)
Mikaela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela