meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Adventsljustake

Publicerad 2013-11-28 11:11:17 i Allmänt,

Jag gillar, som ni vet, det där med att göra egna varianter på saker. Adventsljusstaken är ett prima exempel på en sån sak. Man kan variera den i all oändlighet och det finns inga som helst rätt och fel. Ja förutom att det ska vara fyra ljus och Gud nåde den som tänder dem för tidigt;)

Det bästa är att man inte ens behöver en ljusstake. Det räcker bra med vilket fat som helst. Ja inte gärna papper då det brinner allt för lätt förstås. Brandrisken är redan hög nog. Men som sagt, ett fat, fyra valfria ljus och den dekoration man önskar. Själv tycker jag det är som allra vackrast när man samlat på sig dekorationerna från naturen. Så det har jag gjort. Granris, blåbärsris, kottar och mossa. (Nu blir väl bl.a jägmästarna tokiga på mig eftersom det säkert inte är en mossa, men för mig är det mossa;) Och så hittade jag en gammal dekoration från en present jag fått för länge sedan. Att återanvända är fantastiskt!

Hur brukar ni göra? Vad är ert bästa tips? Länka gärna vidare till er egen blogg eller liknande.

Såhär blev mitt resultat. Så får vi se hur länge det håller, det kanske hinner bli en andra variant innan jul;)
Malou skulle självklart (stj)hjälpa hon med.

Kommentarer

Postat av: Karolin

Publicerad 2013-12-01 14:49:47

Vilken fin ljusstake!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela