meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Plugg plugg och plugg

Publicerad 2014-04-12 11:25:41 i Allmänt,

Det blir inte så mycket annat gjort här just nu och därav det obefintliga flödet av kreativitet här på bloggen. Vissa tider är helt enkelt mer hektiska än andra.
Men på måndag är sista tentan för terminen och efter det blir det mer eget arbete. Vi ska bland annat göra en matsedelsplanering som nästa projekt vilket jag verkligen ser fram emot. Äntligen får man använda sig av kunskapen praktiskt!
Det jag älskar mest med utbildningen är det faktum att man verkligen får matnyttig (hihi) kunskap som sätter sig i bakhuvudet. I varje kurs får man nytta av det man lärde sig i den förra. På så sätt glömmer man inte heller sin tidigare kunskap. Det har jag inte riktigt upplevt på mina tidigare utbildningar. Men det har säkert väldigt mycket att göra med intresse och engagemang förstås.

Idag skiner solen och pluggmotivationen är inte helt på topp. Jag hade mycket hellre fixat i trädgården eller suttit och fikat på en uteservering. Men jag kör en kompromiss och sitter och pluggar i solen i trädgården istället. Det är hur varmt som helst!
Och i eftermiddag kommer ett par vänner och grillar lite. Äta måste man ju i vilket fall;) Hoppas bara att solen håller i sig.

Kram på er! Snart är det påsk och då lovar jag skärpning på den kreativa fronten;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela