meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Babyshower

Publicerad 2014-08-03 00:12:18 i Allmänt,

Idag överraskade vi en av mina bästa vänner, Ida, med en babyshower. Vi hade lyckats hålla det hemligt och hon visste inte att jag skulle komma ner till Skåne så det blev väldigt lyckat!
Tyvärr hade vi riktig otur med vädret som var hur fint som helst fram tills en timme innan alla skulle komma. Då körde Tor igång en sjuhelsikes show och himlen öppnade sig. Så vi fick snällt trycka in bord och stolar i uterummet istället. Men Sabina gjorde ett bra jobb med dekorationerna så det blev ändå väldigt bra! Jag hade gjort vimplar i tyg just för ändamålet. Beskrivning kan ges till den som undrar;)


Samtidigt stod jag och slet med sockerpastan till tårtan som inte alls ville som jag ville! Jag är van vid marsipan och hade förstått att sockersöta skulle vara lättare att arbeta med. My ass... resultatet blev gulligt men inte alls så rakt och jämnt som jag hade föreställt mig. Tror jag måste gå en kurs. Om inte annat så är det en bra ursäkt för att få gå på kurs;)



När familjen gått hem stannade vännerna en stund. Vi tog en promenad på stranden och njöt av den ljumna kvällen, och vattnet för den delen! Det är detta jag verkligen saknar med att bo långt bort..




Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela