meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Helt otroligt!

Publicerad 2014-02-10 11:51:44 i Allmänt,

De senaste dagarna har snön smält bort mer eller mindre fullkomligt här hemma. Och samtidigt som det känns fruktansvärt skönt finns det en liten oro kvar över att det kanske är lite tidigt att ropa hej? Det är inte ens mitten av februari så risken för mer snö är fortfarande överhängande. Men tänk vad härligt det skulle vara med en tidig vår som omväxling? Sedan vi flyttade till Umeå och nu vidare till Uppsala har vi fått uppleva fyra riktiga vargavintrar med massor av snö långt in på det nya året. Kanske är det dags för en lite mildare vinter? Ja, det hoppas jag iaf.
Och till det som är helt otroligt. Jag kom nämligen hem från skolan idag och slog en blick mot vårt "grönsaksland" och tyckte att det såg märkligt grön ut bland kryddorna. Och mycket riktigt. Vi har både persilja, oregano och timjan som är hur fin som helst! Hur kan det ha gått till? Det måste ju vara eftersom hösten var så mild och snön kom så plötsligt att allting bara blev begravt i snö utan att först ha ruttnat? Och nu när snön smält och det är så milt igen så har de bara fortsatt leva vidare. Jag vet inte. Men det känns superhärligt att kunna gå ut och ta ett litet knippe timjan till matlagningen -I FEBRUARI!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela