meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Livet som student

Publicerad 2014-05-07 17:56:15 i Allmänt,

Ibland är det alldeles, alldeles underbart. Ibland vill man inget hellre än att vara klar.. Just nu till exempel när jag försöker bolla diverse extrajobb samtidigt som jag borde plugga på heltid. Men vad ska man göra när man får CSN i förväg och lön retroaktivt? Det blir alltid en månad som hamnar däremellan. Och jag vet, det är klart att man ska spara så att man slipper stå där utan inkomst. Men det kan vara lättare sagt än gjort med bilar som pajar och hus som behöver fixas på olika sätt. Jag ser alltid till att skatta för mycket så att jag får tillbaka lagom till midsommar. Men nu har det inte dragits den procentsatsen som jag bett om och då fallerade den planen tyvärr.  
Så då får man helt enkelt stå ut med att stressa och flyga och flänga. Så är det ju bara. 

Men ikväll ska jag bara ha roligt! Jag ska till sthlm och träffa en av mina bästa vänner hemifrån och dessutom en annan vän som jag inte sett på flera år. Det ska bli så himla trevligt:) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela