meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Köksrenovering

Publicerad 2014-11-07 07:58:06 i

Nu är den igång. *trumvirvlar* KÖKSRENOVERINGEN! 

Såhär såg det ut före:


Lägg framförallt märke till den fantastiska fläkten från he/#÷=$et. Hela husets ventilation är kopplad till den och det finns bara ett företag som gör dem. (=väldigt dyra) Det är sannolikt därför den tidigare ägaren bytt alla vitvaror utom den. Men nu är ny på väg. Tyvärr lika ful fast den ser åtminstone ut att vara tillverkad på 2000-talet. Okej kanske -90, men inte -60 iaf.. Jag gråter lite när jag tänker på hur mycket roligare vi kunde ha haft för drygt 7500kr, eller åtminstone hur mycket finare fläkt vi kunde fått, men vad gör man?

Igår var elektrikern här och kopplade om elen från spisen till häll plus ugn så nu har vi ingen spis att laga mat på. Därför måste vi se till att bli färdiga så fort som möjligt. Men det är inte lätt när en person jobbar långt över heltid. Så jag får sitta och bygga vuxen-lego (ikea) här hemma under tiden. Men jag hoppas att vi blir klara i helgen. 

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela