meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Amningskudde

Publicerad 2014-09-06 08:50:18 i Allmänt,

Min kompis ville ha hjälp med en egensydd amningskudde.
Det som behövs är:
Ett mönster (går att köpa eller att rita själv)
Valfritt tyg (Ida valde barntrikå i två olika mönster)
Lakansväv (till innertyg för kudden. Gamla lakan funkar utmärkt)
Fyllning (vi valde frigolitkulor. Ni vet som i sittpuffar)

Alltihop hittade vi på Stoff och stil på Svågertorp. Önskar det fanns en stor tygbutik här!

Vi ritade av mönstren, klippte ut delarna, sydde ihop innerkudden och fyllde med kulorna. Det här var det enda lite kluriga momentet. Vi tog en tidning som vi rullade ihop till en tratt. Trots detta fick dammsugaren åka fram efteråt.. Sen sydde vi igen hålet för hand.
Efter det sydde vi ihop yttertygets delar och satte i knappar. Knapphålen sydde vi för hand men beroende på vad man har för maskin kan man göra det på maskinen istället.

Jag satt mest och förklarade och övervakade.











Kommentarer

Postat av: Ida

Publicerad 2014-09-06 20:33:59

Åh nej, du gjorde allt mer än så! Utan dig hade det inte blivit någon kudde! Tack för hjälpen och som alltid för en mysig dag med dig! <3

Postat av: Lina

Publicerad 2014-10-07 09:31:31

Jättefin! Där har du en riktig marknad om du vill dra in pengar på tradera. Man får lätt 350 spänn för en ny amningskudde.

Kram från kusinen

Svar: Önskar bara att det kostade mindre än så att sy en:S Det är det som är det svåra med hemmasytt, det är inte billigare. Men man får det som man vill ha det:)
Mikaela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela