meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Bröllopsshopping lite sådär väl tidigt..

Publicerad 2015-02-14 23:11:12 i

Igår tänkte jag och älsklingen lite naivt att vi skulle titta in om i ett par bröllopsbutiker och kanske prova en klänning eller två (ja, jag då alltså;). Men så kan man tydligen inte göra nej.. 
Man måste boka tid och det i GOD tid innan. Och jag ville ju egentligen mest prova för att det är något man vill ha gjort. Jag visste redan till 99% att det skulle sluta med att jag syr klänningen själv. Och nu vet jag till 100%. 
För när jag frågade efter något i stilen jag tänkt mig fick jag höra att det inte fanns en enda. Med andra ord är jag totalt omodern, haha! Det kan jag iofs inte bry mig mindre om, men det hade varit kul med lite inspiration.. 
Idag dök en annan spontan idé upp som slutade med att jag och Paulina hamnade i en sidenbutik och vips hade jag köpt tyg till min klänning. Nästan 1.5 år innan bröllopet:S Men det var perfekt och priset var väldigt bra. Så jag kunde inte låta bli. Det blev en cremevit sidenduschesse. 
Jag har en ganska klar bild av hur den ska se ut men det måste ju vara lite hemligt så den bilden behåller jag för mig själv. Här kommer lite annan inspiration jag använt mig av.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela