meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

I'm back!

Publicerad 2015-01-16 15:04:46 i

Jag har varit frånvarande här på bloggen under hösten. Det ber jag om ursäkt för. De gånger jag skrivit har jag klagat på hur mycket jag haft att göra. Och det stämmer. Hösten har gått i stressens och kaosets tecken. 
Det har berott på många olika saker. Jag har dels läst en kurs som var betydligt mer krävande än vad jag trodde, jag (vi) har haft riktig otur med inkompetenta föreläsare och ny kursplan, och ovanpå allt har vi renoverat som galningar här hemma. Dessutom har sambon börjat pendla långa dagar till Stockholm vilket lagt lite extra ansvar på mig med hem och hundar.

Men idag är det slut. Imorse skrev jag tenta i kalkylering och kan välbehövligt konstatera (med preliminära lösningar) att jag klarat kursen oavsett hur de rättar resten av tentan. Det är ÖVER. Och när jag kom hem packade byggarna ihop det sista i det övre badrummet. 
Jag är klar med ekonomin, har ett nytt kök, två nya badrum och en renoverad trappa. Nu återstår bara roliga saker som att piffa allt nytt. 

Jag lyfter på hatten åt mig själv och tackar mig för att jag inte trillade över kanten och blev psykotisk den här hösten.

I'm back!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela