meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Sommarbyxor i sommarvärme

Publicerad 2015-07-05 08:55:24 i

De senaste dagarna har fört med sig tropisk värme. Det har varit så pass varmt att jag välkomnade åskregnet med öppna armar igårkväll. 

När det blir sådär varmt att nästan inga kläder är svala nog får jag alltid lustigt att sy. Lite lustigt eftersom det är alldeles för varmt för att sitta framför en symaskin. 

Viskos är mitt favvomaterial när det kommer till kläder. Både när det gäller tunna vävda tyger och jersey. Eftersom jeans känns helt uteslutet i den här värmen beslutade jag att sy tunna jerseybyxor med resår. Som träningskläder men i en modell man kan komma undan med även ute bland folk;) 

Här har vi resultatet (som tar en knapp timme att slänga ihop. Om man har mönstret klart vill säga)


Det var egentligen svarta jag var ute efter men när man ändå är igång kan man ju sy fler. Och turkos är en riktig sommarfavorit. Till min bestörtning upptäckte jag däremot nu när jag skulle sy nästa par att det svarta tyget var felklippt!! 13 cm för kort! Jag har ju själv jobbat i samma företag och gjort exakt samma sak så jag vet att det kanske inte alltid är så lätt att klippa 100% rätt. Men att få 87cm när man bett om en meter är INTE ok. Det är 13% för kort. Detta är varför man alltid klipper med lite marginal. Nu är den här biten för kort för ett par byxor och det betyder att jag blir tvungen att ta mig ner på stan för att få en ny. Det kanske låter som en snabb sak att göra men inte när man jobbar hela dagarna. Så Grrrrr! 

Nåja jag har ett par turkosa iaf;)

Kommentarer

Postat av: Alexander

Publicerad 2015-07-26 23:50:18

Dina former är lika snygga ännu mikkis, trots att Du fyllt 30

//Alex

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela