meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Allt och inget

Publicerad 2012-12-16 10:42:45 i Allmänt,

Det ser verkligen ut som tredje världskriget här nu.. Städningen har jag lagt ner. Vad är poängen? Det står halvfulla kartonger överallt och ikeapåsar med kläder (för det är ju inte lönt att lägga in tvätten när den ändå ska packas ner om ett par dagar?) och så har vi ju beställt flyttstädning. Underbara ljuva flyttstädning. Musik för en djurägare(som ska flytta 60mil)s öron. För hur man än gör går det inte att flyttstäda med två hundar och en katt i lägenheten. Så är det bara.
Det jag vill komma fram till är att här blir det inget gjort.

Och ändå hinner jag pyssla:) Eller kanske mer DÄRFÖR hinner jag pyssla(?)
Som jag skrev tidigare är det en julklänning på gång. Köpte ett färdigt mönster för mer eller mindre första gången (finns nåt tillfälle som inte räknas eftersom projektet slutade i papperskorgen efter en mindre trevlig upplevelse som innefattade hundtandsmönster och bakfylla. Tåler fortfarande inte hundtandsmönster, det liksom rör på sig..)
Iaf vidhåller jag min åsikt. Färdiga mönster är ett gissel! Det är mer jobb att rätta till dem än att rita ett eget från grunden. Och jag fattar då verkligen inte hur folk som inte har någon syvana lyckas? Eloge till er!
Men. Efter STORA ändringar är klänningen iaf på väg framåt. Höll på till 01 inatt och insåg att det bara kunde gå utför efter det så jag stoppade på toppen. Så nu får vi se hur dagen utvecklas. Jag vågar inte riktigt hoppas på en helt färdig klänning. Men det hade varit skönt att bli klar innan flytten.

För nu börjar det verkligen närma sig!!
Allting känns superduperjättekul förutom det faktum att jag inte lyckats ro iland ett jobb än. Jag har faktiskt sökt ett stort antal. Men det är så svårt att sticka ut när man inte kan gå dit och presentera sig!! Så det blir till att ligga i när vi kommer ner.
Har ni något förslag får ni mer än gärna tipsa:)

Hoppas alla får en jättehärlig söndag. Det tänker jag ha:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela