meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

"Ett barn är fött på denna dag..."

Publicerad 2012-11-22 22:28:26 i Allmänt,

Allt vad jag har hittat på idag och vill dela med mig av överskuggas (på ett glädjefyllt sätt förstås) av det faktum att min älskade vän och hennes sambo äntligen fått välkomna sin lilla son till världen! Det är det första tillskottet i min vänskapskrets och jag är så lycklig för deras skull! Förstår ni hur bortskämd denne unge kommer bli..?;) Äntligen har jag en livs levande bebis att sy till!
 
Så härmed välkomnas det lilla livet till världen! Jag önskar bara att det inte var så långt hem just nu.
 
Innan jag nåddes av nyheten satt jag och sydde förkläden för fulla muggar. Jag hann med 3 1/2 av 4, så jag är nöjd med dagens prestation!! Får bli klart på söndag när jag är ledig nästa gång.
 
 
Sen blev det faktiskt en runda till Iksu. För er som inte är Umebor är Iksu en stor träningsanläggning. Helt fantastiskt ställe som jag måste medge att jag tyvärr spenderat mer pengar än tid på:S Men när jag väl tar mig dit är jag alltid lika överlycklig. Eftersom jag slagit upp skadan i foten (igen..) fick det bli vattengympa. Kanonhärligt!
 
Det jag tänkte komma till var att vi äntligen passade på att införskaffa ett gäng renskinn i fridluftsbutiken (vad den nu heter) Superfina! Det enda problemet var att välja vilka.. Beslutsångest på hög nivå! Som tur är har jag en väldigt diplomatisk sambo som helt enkelt låter mig välja själv. Tacksam för det. Det är svårt nog att komma överens med mig själv!
 
Nu ska dock hans pappa ha ett av dem och då ska jag välja BORT ett. Hjälp, ännu värre! Det lutar åt de två längst bort, men det närmst är störst och "fluffigast".. Hym.. Vi får väl se vad det slutar med. Jag tror iaf att det ljusa kommer göra sig väldigt bra i vår nya soffa. Sålänge jag lyckas klä om den vill säga..
 
Ha en fantastisk fortsatt trevlig kväll på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela