meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Rorschach ink-blots

Publicerad 2012-11-24 22:51:06 i Allmänt,

Helgen kunde inte vara mer efterlängtad!
 
Jag och Katerina har lagat och, framförallt, ätit skaldjursrisotto. Sen har vi pysslat:D Vi fick inspiration från Mondos slutkollektion i Project Runway. Han tyckte att han behövde psykisk hjälp och använde sig av ink-blots i sina kreationer. Detta var vi ju tvungna att testa!! Det var både kul, kreativt och superenkelt!!
 
Katerina köpte en färdig tröja i bomull. I den la vi in kartongbitar.
 
Sen droppade vi textilfärg blandat med vatten i oregelbundna mönster över halva ytan.
 
 
Sen vek vi tyget på mitten och pressade lätt.
 
Då blev mönstret tex såhär:)
 
Slutresultatet på modellen;)
 
 
Färgen har jag köpt tidigare på Panduro. Funkar hur bra som helst! När den har torkat fixerar man den med att stryka på hög värme. Sen är det klarrt;)
 
God kväll gott folk!

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2012-11-24 23:46:08

Wow, smart idé. Ursnyggt!

Gå in på min Instagram och kolla på hur lapptäcket kan tänkas bli, behöver ditt smakråd.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela