meramela.blogg.se

En plats för inspiration, idéer och otaliga projekt

Framåt march

Publicerad 2013-04-28 12:00:00 i Allmänt,

I fredags var jag och en arbetskamrat på "starta eget- café". Min kollega går i företagstankar och jag, jag har ju alltid gjort det. Jag är bara inte riktigt där än. Men det var väldigt inspirerande! Hade man bara haft en färdig affärsplan hade man nog kunnat få hur mycket hjälp som helst. Men eftersom ingen av oss är där än så var det mest en väldig massa intryck som vi inte riktigt visste vad vi skulle göra med. Men det är helt fantastiskt att det finns så mycket hjälp att få! Det tar jag med mig till framtiden;) Vi ska även gå på ett möte i maj som är mer basic och förberedande. Det skadar ju inte att samla kunskap för framtiden;)
 
Efter det var jag på en sittning med en tjej som läser en mediumutbildning. Det är kanske inget jag skyltat väldigt mycket med, men det är ett stort intresse från min sida. Jag är, som de som känner mig mycket väl vet, inte särskilt religiös (även om jag respekterar dem som är det) Men jag tror på något mer än bara "det här" som vi ser framför ögonen. Och ju mer jag lär mig desto mer intresserad blir jag. Men det är ett kapitel som vi får se om det blir mer av längre fram;)
 
Det hon sa stämde iaf väldigt bra och det känns skönt att få tro att de man älskat på något sätt fortfarande är med en.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Mikaela

Bor numera med min sambo, våra två hundar Nike och Freja och katten Malou i Uppsala.   Den här bloggen använder jag som ett utlopp för min kreativitet. Jag älskar pyssel av alla dess slag och slänger mig huvudstupa från projekt till projekt. Jag är ganska ny på bloggandet och jag får väl erkänna att sidan, rent estetiskt, inte riktigt lever upp till mina ambitioner än. Men det ska jag jobba på;)   Om du hittar något om du undrar över eller bara vill komma i kontakt med mig är du välkommen att göra det på [email protected]   Glöm inte att ett leende förlänger livet;)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela